Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

ΓΙΑΤΙ!......

(Δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην εφημερίδα ΘΕΣΣΑΛΙΑ)

Έχουν περάσει μερικές μέρες από την δημοσίευση της επιστολής μου με τον τίτλο «ΕΛΕΟΣ, ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ, ΦΥΓΕΤΕ!....».

Δεν σας κρύβω ότι δέχτηκα τηλεφωνήματα επιβραβευτηκά αλλά και πολλά επικριτικά (πιθανόν και πάρα πολλοί από εσάς να θέλατε να κάνετε το ίδιο).
Ας το κουβεντιάσουμε λοιπόν….

Η γραμμή και το σκεπτικό των επικρίσεων ήταν και είναι πως με τα γραφόμενά μου ευνοώ τον Αχιλλέα Μπέο.

Μου είπαν: «Μα κάνεις πλάτες στον αμόρφωτο!...στον τζογαδόρο!... στον κομπιναδόρο!... στον άξεστο!.... αυτόν που κάνει παρέα με όλα τα αποβράσματα!.... που μπήκε φυλακή!.....»

Καταρχήν δεν κάνω πλάτες σε κανένα, δεν το έκανα και δεν θα το κάνω, είναι μια πάγια τακτική ζωής.

Σαν νοήμων και ελεύθερος πολίτης παρατηρώ και περιγράφω τα συμπεράσματά μου, μακάρι να το έκαναν αυτό όλοι.

Δεν σας κρύβω λοιπόν πως όταν πρωτοεμφανίστηκε ο Μπέος στο ποδόσφαιρο, μου είχε κάνει πολύ άσχημη εντύπωση ο τρόπος συμπεριφοράς του, κύριο χαρακτηριστικό της οποίας ήταν η με έντονο τρόπο διεκδίκηση των συμφερόντων της ομάδας που αφέντευε!...

Με την πάροδο όμως των χρόνων και με όσα έχουν αποκαλυφθεί, τελικά ίσως τότε να ήταν ο μόνος τρόπος, να διεκδικήσει τα δίκια του (αν και προσωπικά δεν το επικροτώ) στον συγκεκριμένο χώρο και από τους συγκεκριμένους ανθρώπους.     

Μην ξεχνάμε άλλωστε, πως ζούμε σε μια χώρα που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε βιώσει αδικίες και πολύ θα θέλαμε και εμείς να ξεσπάσουμε για να βρούμε το δίκιο μας. Γιαυτό και η συγκεκριμένη συμπεριφορά όταν εφαρμόζεται αποτελεί Ελληνικό ιδίωμα.

Φυσικά επαναλαμβάνω με τίποτε δεν επικροτώ την βία και ίσως τελικά αυτό να είναι και το ελάττωμα του Μπέου, από την άλλη και το άλογο του Μέγα Αλέξανδρου ατίθασο και βίαιο ήταν, αλλά μαζί του κατέκτησε τον Κόσμο.

Σε μια πόλη σαν τον Βόλο πρέπει να διαλέξουμε, θέλουμε τους υποκριτικά άψογα συμπεριφερόμενους για το θεαθήναι προκειμένου να διαφυλάξουν την θέση και τα προσωπικά τους συμφέροντα ή αυτούς που θα συγκρουστούν θα παλέψουν για τα συμφέροντά της πόλης.

Άποψή μου ήταν και είναι πως από την διαχείριση της πόλης αυτής εκείνο που έλειπε και λείπει, είναι η δράση, η διεκδίκηση, το κονταροχτύπημα.

Από λόγια και φαινομενικά καθώς πρέπει Κυριλέδες έχουμε χορτάσει.

Θα μου πείτε πως άλλα γράφω την μια και άλλα την άλλη, πως είναι δυνατόν να υποστηρίζω την ηθική της συμπεριφοράς και να δέχομαι την συμπεριφορά του Μπέου.

Αμ εδώ σας θέλω, ψάξτε…το, για τον Μπέο εκτός από τον οξύθυμο χαρακτήρα του καμία άλλη κατηγορία δεν έχει αποδειχθεί.

Μπήκε στην φυλακή γιατί πήγε κόντρα στο φαύλο κατεστημένο που δεν είναι άλλο από εκείνο που οδήγησε την χώρα στην οικονομική καταστροφή, εκείνο που αφήνει ελεύθερους τους καταχραστές, τους μιζαδόρους, τους εκβιαστές, αποκυήματα των αντιπαροχών του πλιάτσικου που έχει επιχειρηθεί (π.χ. Κοντομηνάς κλπ.).

Άτομα υπερφίαλα, που ο μοναδικός σκοπός τους ήταν και είναι ο παράνομος πλουτισμός, η ανήθικη προκλητική συμπεριφορά σε βάρος της χώρας και όλων μας, άτομα που ενεργούν υπόγεια και δεν προβάλλονται οι ίδιοι για να μην φθαρούν.

Βασικός του κατήγορος μπροστάρης και παρόλα αυτά αναπόδεικτος, ένας αμφιλεγόμενος χαρακτήρας, κατά την άποψή μου άτομο ντροπιαστικό για τον δικηγορικό κλάδο, δείγμα δικηγόρου που δεν έχει καταφέρει να πείσει ούτε τον εαυτό του για το ποιος είναι, τι κάνει και τι θέλει και παρόλα αυτά το σύστημα τον διατηρεί.   

Ο Μπέος είναι ένας κλασικός Λαϊκός τύπος της δεκαετίας του 70, αυτοδημιούργητος, πιστεύει στον εαυτό του, στο δίκιο του και προσπαθεί να επιβιώσει σε μια Χώρα βουτηγμένη στη σαπίλα.
Το όνομά του μέχρι σήμερα δεν έχει εμπλακεί ούτε σε υπεράκτιες -offshore εταιρείες μαύρου χρήματος, ούτε σε ένοχες υποθέσεις με εικονικά τιμολόγια, πλαστές κάρτες, δεν είναι σε καμιά βρώμικη λίστα, δεν έχει ασχοληθεί με το λαθρεμπόριο, ούτε καπηλεύτηκε λάβαρα και Ιστορικά κειμήλια (βλέπε Αγιά Σοφιά) προς  όφελος των ομάδων η των επιχειρήσεών του.
   
Παρόλο το κυνηγητό που υφίσταται και τις κατηγορίες που του αποδίδουν, έχει μια πολύ δεμένη οικογένεια δεν είναι μπλεγμένος σε προσωπικά σκάνδαλα και βασικά με ότι έχει ασχοληθεί, που δεν είναι μόνο το ποδόσφαιρο, έχει πετύχει τουλάχιστον από αυτά που ξέρουμε.
Τζογαδόρος!.., μα η ζωή η ίδια είναι ένας συνεχής τζόγος σε όλες τις εκφάνσεις της. Ο καθένας προσωπικά τζογάρει όπου βρίσκεται και κινείται. Αλλά αν θέλετε και σε πράξεις και πεπραγμένα!... Τζόγος είναι και το να αλλάζεις παρατάξεις!... Τζόγος είναι και το να μπλοφάρεις να κρύβεσαι κοροϊδεύοντας!... Τζόγος είναι και το να προβάλεις αυτό που δεν είσαι, Τζόγος είναι και το να παίρνεις μίζες, Τζόγος είναι και το να κυβερνάς!... δίχως ικανότητες μόνο επειδή είσαι γόνος!....
 
Άλλωστε δεν είναι δυνατόν να κατηγορούμε κάποιον τζογαδόρο στην Χώρα που ένα από τα μεγαλύτερα έσοδά της, είναι αυτά που προέρχονται από τον επίσημο και πολύ άκομψα και απροκάλυπτα κερδοσκοπικά εκμεταλλεύσιμο Τζόγο.
Κομπιναδόρος….. άρα είναι ατόφιος Έλληνας, η κομπίνα σε αυτή την χώρα διδάσκεται από το ίδιο το κράτος και κρίνεται πάντα από το αποτέλεσμα. Δεν είναι πάντα απάτη μπορεί να είναι και νόμιμη, να είναι απλό έξυπνο ξεπέρασμα και τότε να ονομάζεται επιβίωση.   
Άξεστος…… παρέα με κοινωνικά αποβράσματα…… Σαν Αρχιτέκτονας δεν θα μπορούσα να έχω κάνει καριέρα αν έκανα επιλογή των ανθρώπων που κατά καιρούς συνεργάστηκα λόγω του επαγγέλματός μου. Είδα λοιπόν πως η εμφάνιση επείχε πολύ από τον πραγματικό χαρακτήρα των ανθρώπων, κατά συνέπεια όταν θέλεις να είσαι κοινωνικό άτομο δεν μπορείς να αποκλείσεις κανέναν. Η πείρα μου έχει αποδείξει πως πίσω από μια λερωμένη φόρμα μπορεί να κρύβεται ένας άγγελος και το αντίθετο μέσα στο άψογο κοστούμι ένας σατανάς.
Ο Μπέος λοιπόν για μένα είναι ένα πανέξυπνο και ταυτόχρονα αχαλίνωτο με ιδιόμορφο χαρακτήρα άτομο. Έχει την δική του φιλοσοφία που βασίζεται στο δίκαιο, την αμεσότητα και την δράση. Κάτι σαν την φωτιά, αν την αφήσεις ανεξέλεγκτη τρώει εξαφανίζει τα πάντα, αν όμως την έχεις υπό έλεγχο τότε είναι η καλύτερη πηγή ενέργειας.
Στο συγκεκριμένο αξίωμα που επιδιώκει, ο έλεγχος είναι ότι εκτός από την νομοθεσία, υπάρχει δημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας και ότι τις αποφάσεις τις παίρνει το σύνολο.   




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου